Monday, October 18, 2010

KEPADA KAMU IKHLAS DARI DAKU

Maaf… biar sejuta kali pun ku lafazkan…

Aku tahu ia tak memberi makna lagi…

Maaf jika pernah membuat kamu keliru…

Keliru dengan kekeliruan daku yang akhirnya menyakiti kamu…

“mengapa kita tak seperti dahulu??”

Soalan kamu suatu ketika dahulu…

Aku kelu tanpa jawapan ketika itu…

Dan sekarang aku pula sering ingin bertanya kembali..

“kamu, kenapa kita tak seperti dulu?”

Namun pasti… seyakin dan pasti hanya kamu dan aku yang mengerti…

Biarlah angin yang menjawabnya di sebalik kebisuan ku ini…

Dan apa yang lebih pasti, seribu kemaafan pintaku darimu…

Mungkin bagi mu aku bukan yang kau kenali dahulu,…

Mungkin benar, dan mungkin tidak…

Jika benar hanya itu yang tersurat, keadaan yang telah memaksaku.

Jika tidak, itulah yang tersirat, yang perlu ku pendamkan bersama masa…

Dan ketahuilah kamu,

Senyummu ku harap berkekalan walau kepada siapapun kamu tujukan…

Tawamu ku harap berpanjangan walau dengan siapapun kamu bersama…

Doaku agar kau bahagia, agar mereka yang bersama kamu juga meraihnya…

Walaupun tanpa daku….

No comments: